vrijdag 7 oktober 2011

Paperblending

Hallo,

Wat leuk dat je op mijn blog komt!
Al een poosje liep ik rond met het idee om iets te maken van een leeg theeblik, maar hoe en wat, dat zat nog diep verborgen. Bladerend door Craft Stamper magazines wist ik wat ik ging maken: een pennenblikje voor op mijn werktafel, of voor op het buro van mijn man, met de paperblending techniek.

De kennis opgedaan bij de workshop paperblending van Liesbeth op de Art Journey-dagen afgelopen voorjaar, de stapel technische boeken die ik van mijn man kreeg (oude MTS schoolboeken, ik ben er zo blij mee) en de mannen van Art Journey (Friends 2) hebben me heerlijk de hele middag beziggehouden. Hieronder zie je wat foto's van het proces en het eindresultaat.
Eerst reepjes gescheurd en met distress Antique Linen en Tea Dye gesponsd
De reepjes op een passend vel geplakt, ik had twee repen nodig om helemaal rond het theeblikje te gaan. Met gesso alles tot een geheel gemaakt en daarna bestempeld en wat metaal toegevoegd. Ziehier het resultaat:







Bedankt voor je bezoekje, tot een volgende keer!

Groetjes, Ellen

10 opmerkingen: