dinsdag 15 december 2015

Reindeer canvas

Met de leuke template van het rendier uit Craft Stamper magazine december 2015 maakte ik een aantal canvasjes van 20 x 20 cm.

The cute reindeer template in Craft Stamper magazine (december 2015) inspired me to make two small canvases. They measure 20 x 20 cm.


De basis is een gelli print op "schoenendoospapier". Dit is erg dun en kreukelig en daardoor kun je prachtige prints met diepte maken. Ik plakte dit met gel medium op mijn canvas. Onderaan het canvas kwam een "besneeuwd bergje" van muziekpapier, dat ik met verf wit gemaakt had. Het rendier is uit een crackerdoos geknipt en bewerkt met templates en pasta en diverse inkten.

The base is a gelli print made on "shoe box paper". It is very thin and crackly, so you can make beautiful prints with lots of depth on them. I gued it onto my canas with gel medium. At the bottom I glued some music paper, that was painted with white paint. The reindeer itself was cut out of a cracker box and decorated with templates and paste and various inks.

Dit "verouderde" rendier ontstond toevallig. Ik had de andere zijde gekleurd met bruine verf en inkt, maar toen ik klaar was, was de achterkant licht besmeurd met restjes van de inkt en verf. Het zag er prachtig uit, dus dat moest de voorkant maar worden!

This "aged" reindier was a happy accident. I coloured the other side with paint and ink, but when finished I noticed that the back was lightly coloured with the inks and paints. I liked it better than the dark one, so here the back became the front!

Ik heb veel lol gehad aan het maken van deze eenvoudige canvasjes. Ze staan nu te pronken in de kamer.

I really enjoyed making these easy-to-make canvases, and now they're on display in our living room.

Bedankt voor je bezoekje!
Thanks for visiting!

Groetjes, Ellen

2 opmerkingen: